Inhoudsopgave

Inleiding. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . … . . . . . . . 8

DEEL 1
Over gezondheid, stress en ontbrekende schakels

1. Een zoektocht naar de ontbrekende schakel . . . . . . . .13
Inleiding. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Hippocrates en de klassieke homeopathie . . . . . . . . . . .

2. Alles is met alles verbonden. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Sterrenstof en DNA. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Samenhang binnen het lichaam en de leefomgeving. . . .
Waarheid, doel en transformatie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
De noodzaak tot het trainen van de geest . . . . . . . . . . . .
Harmonie, vrede en geluk (Dalai Lama) . . . . . . . . . . . . . .

3. Intelligente ziekten. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  25
Zijn ziekten handvatten voor verdieping?. . . . . . . . . . . . . .

4. Ons brein en stress. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . 32
Ontwikkelingen en het drievoudige brein . . . . . . . . . . . . .
1. Het reptielenbrein. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2. Het emotionele brein. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. Het cognitieve brein. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Informatieverwerking in onze hersenen en lichaam;
microgenese – een visie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ons brein in relatie tot trauma’s. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
De moderne mens en dreiging. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Het brein tot rust brengen met yoga. . . . . . . . . . . . . . . . . .

5. Stress en de relatie met DNA (epigenetica). . . . . . . . . .43
Verschillende soorten trauma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Bewuste trauma’s . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Fysiek en emotioneel trauma. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Seksueel trauma. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Sociaal trauma. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
De moderne tijd als stressor – onbewuste trauma’s . . . . .
Milieutrauma. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
24/7 maatschappij-trauma. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Voedingstrauma. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Geschiedenistrauma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Drugs- en toxiciteitstrauma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

6. Resonantie, de basis van leven. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
Mechanische resonantie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Emotionele resonantie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Resonantie als helende methode . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Homeopathie en resonantie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Intelligentie en resonantie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

DEEL 2
PPD-resonantie, de volgende stap in stressreductie .

Zelf proberen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..63
Inleiding . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ontstaansgeschiedenis van PPD-resonantie. . . . . . . . . .
PPD-resonantie in de praktijk. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Gezondheid en zelfhelend vermogen . . . . . . . . . . . . . . .
Balans tussen lichaam, geest en leefomgeving. . . . . . . .
Sabotage en slachtofferschap: hoe kun je het stoppen?.
Soorten trauma en bijbehorende helende resonanties. . . .

Ervaringen en onderzoek in derdewereldlanden. . . . . .77
Inleiding. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ziekte en trauma in Afrika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Malaria. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Schoolprogramma’s in Kenia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Aids. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Natuurgeweld in Haïti en Nepal . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
PPD-resonantie in het Westen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . 83
Oorlogstrauma bij asielzoekers in Engeland . . . . . . . . . .
Alcoholverslaving: een duurzaam herstel. . . . . . . . . . . . .
Topsport . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Duursport. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Schoolproblemen en ADHD. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Overgewicht . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Werkstress en ziekte . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
fMRI en PPD’s . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Aandachtsgebieden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Persoonlijke ervaringen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .101

Hoe leef ik een ‘Nooit meer stress’ leven
een praktische handleiding. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . 105

Samenvatting. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . .110

Over de auteur. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . .112

Referenties . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . .. . .114

Wat PPD-gebruikers vinden. . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . .116

Amma Resonance Healing Foundation. . . . . . . . . . . . . . 118

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail